tisdag 11 augusti 2009

Denna dagen ett liv...



Upp med tuppen hos C o J klockan 05:30, frukost med macka och kaffe på Espresso house på Göteborgs station kl 7.



"Äntligen på väg, jag förlänger mina steg. Luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj" När jag testade ägglossningen 08:30 hade det slagit om. Mellan 05:00 och då slog det om alltså... Fick ringa Gaia och berätta och förstod att jag inom en mycket snar framtid kunde ha Bebisen i magen... Oron som fanns tidigare försvann, kände mig överlycklig och oerhört speedad ett tag.



Efter diverse SJ-förseningar och språngmarsch till Hobrotåget följde resa med DBS. Oerhört sköna sittplatser på dansk-tåget. Det blev en lång resa utan mat och vatten. På grund av en hel del förseningar var det på håret flera gånger att tidsschemat sprack, därför hann jag varken äta eller växla pengar. Men jag hade tur. Eller var det meningen? Man kan ju undra...



Hobro - har en speciell plats i mitt hjärta nu =)






Väl framme på Gaia (som inte syntes direkt väl... fick leta ett tagi lilla Hobro). Pernille var underbar, gav mig vatten och pratade lugnt så jag förstod henne. Vi hade journalsamtal ca 30 minuter, jag lämnade över mina testpapper. Fick en lista på donatorer att välja på. Det kändes otroligt märkligt. Jag valde en lång en med liknande färger som jag. Fick kolla in simmarna i mikroskåp, oj vad snabba de var. Släng dig i väggen Sarah! =) Inseminationen var över på 15 minuter. Allt såg "fint" ut sa Pernille. Det smärtade litegrann när instrumenten fördes in, fick ligga kvar en stund och vila. Det var skönt... Väldigt rofyllt och fint på kliniken.



Hjemrese. Tåget från Hobro till Fredrikshavn var försenat, fick ta taxi till Stena-terminalen och ändå fick jag återigen springa för att hinna med. Försökte sova på båten, slumrade lite men jag var ändå som en blöt trasa när jag kom tillbaka till Gbg vid 23:30. Ville SÅÅ gärna komma hem snabbt, men jag överskattade min egen förmåga lite. Blev så jävla trött att jag fick stanna på en rastplats utanför Skara och sova i baksätet på bilen. Men det gick bra, sov ca fem timmar och kunde köra tillbaka säkert =)



Omtumlande resa. Jag ska sammanfatta mer en annan gång. Men det känns att livmorden arbetar och är lite svullen. Hoppas, hoppas. Nu ska jag njuta av semester en vecka. Underbart!

11 kommentarer:

loba sa...

Stressade kaosresor leder till graviditet. Jag och flera Femmisar vet detta och Socialstyrelsen borde nämna det bland övriga blommor&bin-notiser. Framför allt borde klinikerna berätta det på journalsamtalet. På sant.

Anonym sa...

Wow! Får lite andaktsstämmning. Jo, jag tror Lobas teori stämmer.

Morgana sa...

Ooooh blir alldeles pirrig!!! :-)

Jeckan sa...

Loba: Åh, jag hoppas att det är så! Men hade Pernille sagt att kaos leder till graviditet på samtalet kanske jag hade slutat stressa och sluppit den där härliga natten i bilen. Shit, det såg ut som en hemlös hade huserat i baksätet. Fattar inte hur folk kan lyckas göka på det där utrymmet ;) Skämt åsido... Man kan inte annat att tro att det var Någon som drev på mig att hinna med alla tåg och fartyg.

flickrummet: Andaktsstämning är det nu, hemma i lägenheten.

Morgana: Pirrigt är ordet, fast i min mage mest spänner och drar det. I alla fall fram till för en liten stund sen. Pirret kommer mer nog det det ska kissas på sticka nästa gång =)

Alma sa...

Åh va spännande!! Blir alldeles uppspelt!
Kram

Ett Nytt Liv sa...

Jag håller med Loba - stressig kaosresa funkade utmärkt för mig!

Ulrika Gabriel sa...

Vilken resa du gjorde - och förhoppnigsvis är det bara början på en annan, längre och större resa.
Stora varma kramen från mig!

linda/F sa...

hehe! känner igen mig.
första ins kände jag meg nästan som hög när jag åkte hem.
kändes som om man bar på en gigantisk hemlighet som bara väntade på att få bli sann.
Det höll i sig ända till besvikelsen kom.
men det det lyckas till slut
hoppas allt går bra för dig!

Jeckan sa...

Alma: Uppspelt är bara förnamnet... Tack för hejjaropet och kram kram =)

Ett nytt liv: Tänkte faktiskt på dig när jag sprang där med ryggräcken och tältet hit och dit. Bebis KAN komma ur kaos!

Ulrika: Jo, hoppas att resan blir lång och slutar lyckligt. Tack och kramen tillbaka!

linda/F: Besvikelse räknar jag med, hoppas bara att allt slutar gott till slut. Tack till dig! =)

Mia sa...

Gillar Håkan Hellström citat!! hihi

Jeckan sa...

Mia: Det var precis så det kändes, som en jordgubbspaj i maj =)